Friday, December 28, 2012

Top 10 of 201: Top 10 Books I'm looking forward in 2013



Eccoci giunti all'ultimo post per questa bellissima iniziativa e concludiamo in bellezza con una lista dei libri che attendiamo TANTO TANTO TANTO per il prossimo anno. E devo dire che restringere la mia rosa di candidati a soli dieci titoli non è stato per nulla semplice, visto che ho… ehm… quarantadue (42!!!) libri a cui non potrò rinunciare. Sigh, lo so, sono malata. NON curatemi, vi prego.

E ora, assolutamente non in ordine di preferenza, ecco la Top 10 dei MOST WANTED! Ehm, per facilitare (a me) le cose, ho incluso solo titoli YA in questa lista. Se dovessi inserire anche i titoli di narrativa varia che attendo questo post diventerebbe chilometrico!

1. Clockwork Princess di Cassandra Clare

C'è davvero bisogno che vi spieghi perché lo voglio? No, vero? Dico solo tre parole: Will, Jem e Tessa. So che avete tutti capito a cosa mi sto riferendo e perché sto morendo dalla voglia di avere questo benedettissimo libro tra le mani. E quella cover è spettacolare.
2. The Archived di Victoria Schwab

Le vite dei morti tenute su scaffali come libri? La capacità di ognuno di noi di raccontare la storia della propria vita? Assolutamente un libro che voglio leggere, perché promette di farmi entrare in un mondo fantastico e meraviglioso.
3. With all my soul di Rachel Vincent

Capitolo conclusivo di una serie che ho adorato, questo libro ha una cover spettacolare nonché una trama che praticamente mi tiene sveglia la notte. Non è stato amore a prima vista con la serie Soul Screamer, ma ho imparato ad amarla lentamente e ora non ne posso più fare a meno. Sono curiosissima di sapere come si concluderà la storia di Kaylee, Tod e Nash.
4.Weather Witch di Shannon Delany

Streghe, streampunk e una Philadelphia dark ottocentesca avrebbero comunque attirato la mia attenzione, inoltre è un libro di un'autrice che adoro, quindi è finito direttamente nella mia lista dei libri da non perdere. Le premesse sono stupende!
5. Let the Sky fall di Shannon Messenger

Che dire? Non solo una cover di questo genere cattura l'attenzione, ma anche la storia sembra originale e innovativa. Elementi dell'aria, ragazzi misteriosi e una storia d'amore proibita? Che dire, questo libro non può mancare alla mia collezione.
6. Touch of Death by Kelly Hashway

Ho una strana attrazione verso tutti i libri che parlano di persone che uccidono con il tocco e quindi quando ho visto questo nuovo titolo non ho potuto fare a meno di aggiungerlo alla mia lista. Ho sentito recensioni entusiaste e non vede l'ora sia tra le mie mani.
7. Everbound di Brody Ashton

Questo libro deve essere assolutamente mio e subito. Mi era proprio piaciuto Everneath e credo sia arrivato il momento di rivedere Cole. Inoltre il finale mi aveva ucciso e devo sapere cosa succederà prima di impazzire.
8. Splintered di A.G. Howard

Senza nemmeno leggere la trama, ho infilato subito questo libro nella mia lista perché è ispirato ad Alice nel paese delle meraviglie, una delle mie storie preferite, quindi non posso farmelo mancare!
9. The ocean at the end of the lane di Neil Gaiman.

Non dico nulla. NEIL GAIMAN. Solo questo nome è una certezza e non c'era alcun dubbio sul fatto che questo libro finisse nella Top 10. Imperdibile.
10. Untold di Sarah Rees Brennan (cover non disponibile)

Dopo il deliziosissimo Unspoken, non posso che attendere il seguito di questa serie, un po' Veronica Mars versione soprannaturale. Ecco un altro caso in cui il mio povero cuore potrebbe non reggere, visto che il finale mi ha fatto odiare la sua geniale scrittrice, motivo in più per avere questo libro il prima possibile.

Ed ecco la mia lista! Okay, NO, è una lista alquanto incompleta, ma vi risparmio il resto dei titoli e mi attengo alle regole! Qual è la vostra Top 10? Condividetela, magari finisco per aggiungere altri titoli alla mia!

And here we are with the last post for this great even and it's a great one, because we get to list the book we are impatiently waiting for. VERY, VERY impatiently. And I have to say that I had a pretty hard time trying to narrow down my list of candidates to only 10 titles, since I have… well, uhm… forty-two (42!!!) books I am dying to read next year. I know, I am addicted to reading, but please don't cure me.

And now, here is my MOST WANTED Top 10, in no particular order. To make things a bit easier (for me) I've included only YA titles. Because, seriously, how can you expect me to make a Top 10 if I have to include all the books I want?
1. Clockwork Princess by Cassandra Clare

I don't have to explain why I want it, do I? No, I knew you would understand. Just three words that say it all: Will, Jem and Tessa. I know you all get what I am talking about and why I am dying to get this beauty in my hands. And that cover alone…
2. The Archived by Victoria Schwab

Dead resting on shelves like books? The way they can tell the story of a life? Yes, this sounds exactly like a book I'd love, because I have a feeling I'll enter into a strange and wonderful world. Such a great synopsis!
3. With all my soul by Rachel Vincent

This is the last installment of a series I really loved; the book has a cover to die for and just the summary can keep me awake at night. With the Soul Screamer series it wasn't love at first sight, it grew on me the more I read it but now I cannot do without. I need to know how the story will end for my beloved Kaylee, Tod and Nash.
4.Weather Witch by Shannon Delany

Witches, steampunk and a dark Philadelphia in the XIX century would have caught my attention even if I hadn't seen it was written by an author I love, so no wonder the book earned a place in this list. Can't wait for it!
5. Let the Sky fall by Shannon Messenger

What can I say? Not only this cover is utterly amazing, but the story sounds so original and new that I need to read it as soon as it comes out. Air elements, forbidden love, mysterious guy and a title that is really wonderful.
6. Touch of Death by Kelly Hashway

I have this weird attraction to books which deal with people who can kill with their touch and when  stumbled on this title I couldn't help but putting it on my list. I've read so many great things about it and thank God January is just round the corner.
7. Everbound by Brody Ashton

This book has to be mine right here, right now. I really liked Everneath and I think it's just about time I meet again Cole. And the ending seriously killed me, so I need to know what's going to happen before I get crazy.
8. Splintered by A.G. Howard

I admit that I almost didn't read the summary and put this book straight into my list when I caught the words Alice in Wonderland. It's one of my personal favourites and I love all the retellings, so I'm really excited about it.
9. The ocean at the end of the lane by Neil Gaiman.

No words needed. NEIL GAIMAN. The name alone is enough to make me want to read it. I love Gaiman's style and there was absolutely no doubt this book would be on my list.
10. Untold by Sarah Rees Brennan (cover not available)

After reading the delicious Unspoken, I have been waiting for the next one to release because the ending was so… so… well, I loved the book and hated the ending. It's a love/hate relationship. But I loved this paranormal Veronica Mars style and I am looking forward to it.

And that's it! Well, actually, NO, that's not it at all, but I will spare you all my other titles and stick to the rules. What's on your 'most anticipated' list? Tell me some titles, I may add them to my list!

5 comments:

  1. Mi piace tantissimo la tua lista e... devo dirtelo, mi spiace... io possiedo Splintered (Netgalley is magic*_*) ed è in fase di lettura:) Per quanto riguarda gli altri titoli... beh, ce ne sono parecchi che piacerebbe anche a me leggere.. Non sapevo dell'uscita di Neil Gaiman!!! Mi hai lasciata di stucco... Lo devo leggere... ASSOLUTAMENTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!! Se non si è capito, io AMO Neil Gaiman <3

    ReplyDelete
  2. Thanks for including Touch of Death on your list, Lucia! You've made my day. <3

    ReplyDelete
  3. Great list! I'm really looking forward to a bunch of these too, especially The Archived and Splintered.

    Jen @ Greeps Through the Shelves
    http://greepsthroughshelves.blogspot.com/2012/12/books-were-looking-forward-to-in-2013.html

    ReplyDelete
  4. I'm really looking forward to Clockwork Princess and The Archived too. Weather Witch also sounds amazing!

    My Top Ten is here if you'd like a look :)

    ReplyDelete
  5. That cover for Clockwork Princess is gorgeous. I forgot all about that when creating my cover lists or that would have been on there. But I am very much looking forward to that book, though it only made my honorable mentions.

    And I only just today saw an item by SRB about Untold. I had NOT realized this book was on the horizon. It is an absolute must for me. I love that author.

    I've seen that cover for Touch of Death everywhere. I love the idea, too, of someone who can kill with a touch. I think I may end up caving and checking it out. But maybe I'll wait until I check out your thoughts.

    Wonderful list of 2013 reads!

    ReplyDelete