Wednesday, December 26, 2012

Top 10 of 2012: Best Debuts of 2012



Il tema di oggi è a scelta! Ah, mi sembra di essere tornata a scuola! Ho deciso di concentrarmi sui 'debutti' del 2012, ovvero sulle nuove comparse nel panorama letterario, rigorosamente young adult, visto che non posso citare tutti i libri che vorrei. Mentre selezionavo i titoli, mi sono accorta che, per quanto mi riguarda, nella mia lista c'è una netta predominanza di distopici. Forse dovrei cominciare a farmi qualche domanda… e a leggerne di meno… *dà un'occhiata a Goodreads e scopre di averne appena finito un altro* Mmm… dicevamo…

Ecco a voi i dieci debutti che mi hanno colpito di più in questo 2012. In realtà ne sto leggendo altri che potrebbero benissimo rientrare in questa lista, ma dovrete accontentarvi!
1. Starters di Lissa Price

La Top 10 comincia proprio con un distopico che mi ha fatto molto riflettere e che ha una storia alquanto originale. L'idea di 'dare in affitto' il proprio corpo è inquietante e la storia mi ha risucchiato subito. Un distopico che mi è piaciuto moltissimo.
2. Storia catastrofica di me e di te di Jess Rothenberg

Una deliziosissima scoperta di inizio anno, una storia dolce, triste e a tratti divertente. La scrittura è fresca e mi ha subito catturato e i due protagonisti mi hanno rubato il cuore. Uno dei libri conclusivi che più mi è piaciuto.
3. Pushing the limits di Katie McGarry

Questo libro ve lo ritrovate un po' ovunque nelle mie Top 10 e credo sia dovuto al fatto che mi sia piaciuto davvero tanto. Ottima combinazione di storia, cover, sensualità, bravura nello scrivere, battute divertenti e momento drammatici.
4. Legend di Marie Lu

No, assolutamente, non è un distopico. *mente spudoratamente* Okay, sì, lo è e mi è anche piaciuto! Le avventure di June e Day mi hanno affascinato e, anche se a tratti certi elementi erano alquanto scontati, ho veramente apprezzato la storia e sono curiosa di leggere Prodigy.
5. Auracle di Gina Rosati

Libro autoconclusivo a cui non avrei dato molto credito, invece è stato veramente molto piacevole. Poco impegnativo, con personaggi molto realistici e simpatici e una storia intrigante. E finalmente un protagonista maschile assolutamente normale!
6. The Never Sky di Veronica Rossi

Come dite? È il terzo distopico che cito e siamo solo al sesto posto? Lo so, ma… Perry! Aria! Ho faticato a entrare nella storia, ma poi ne sono stata catturata in maniera così totale che attendo con ansia il seguito!
7.  Everneath di Brodi Ashton

Cover di fuoco e libro interessante di cui attendo il secondo volume con trepidazione. Cole…Cole…Cole… Ah, no, scusate, mi sono distratta pensando agli affascinanti personaggi che popolano questa storia davvero originale.
8. What's left of me di Kat Zhang

Ehm, sì, quarto distopico (e ultimo, prometto), ma è uno dei più recenti che ho letto e mi ha davvero colpito! Stupenda l'idea di due menti nello stesso corpo e sono rimasta sorpresa dalla maestria con cui è stata sviluppata.
9. Time between us di Tamara Stone

Oh, dolcissimo questo libro sui viaggi del tempo! L'ho adorato e mi ha quasi commosso. Il libro verrà presto pubblicato in Italia e ve lo consiglio tantissimo!
10. Article 5 di Kristen Simmons

Quinto (e ultimo, prometto) distopico, Article 5 è stata una buona scoperta. Non rientra certo tra i miei distopici preferiti, ma la storia è molto interessante e credo ci si possa aspettare molto dal prossimo capitolo!



Today we are talking about… ohh, nice! We got to pick a theme! And I chose to focus on my favourite 2012 Debuts. I actually wanted to do ones on quotes, but I would probably end up re-posting half of my favourite books, so better not. Again, I have chosen all young adult titles (post would have been toooooooo long otherwise) and I actually noticed that I have lot of dystopic titles. Maybe I should ask myself why… and maybe I should read a bit less… *has a look at Goodreads and sees that the last book read was a dystopic* Mmm, well, what were we saying?

Here you can see my Top Ten Debuts for 2012. I'm reading a couple more that would fit perfectly, but I haven't finished them!
1. Starters by Lissa Price

My Top 10 starts with a dystopic read that made me think a lot and has a unique story. The whole idea of borrowing and lending bodies freaked me out and creeped me a lot, but the story was compelling. Really a good one.
2. The catastrophic history of you and me by Jess Rothenberg

This was one of my earliest discoveries and such a sweet one it was! Sad and yet funny, deeply entertaining, with a fresh writing, the story features two great protagonist who will steal your heart. Probably my favorite standalone.
3. Pushing the limits by Katie McGarry

As you may have noticed, this book keeps on showing up on my lists, maybe because it had the perfec balance of cover, great story, sensuality, witty lines and drama. And the best dual POV I've read this year.
4. Legend by Marie Lu

No, you are totally wrong. This is not a dystopic *lies, lies, lies* Well, okay, maybe it is and I liked it! June and Day were interesting characters and, even if I saw what was going to happen, I still enjoyed the story and look forward to Prodigy.
5. Auracle by Gina Rosati

I wouldn't have probably picked this book and I would have been wrong. I really enjoyed the story and the characters, who were believable and nice. The story was intriguing and I finally found a male character absolutely normal! YAY!
6. Under the Never Sky by Veronica Rossi

What are you saying? This is my third dystopic and I've just named six books? I know, but… Perry! Aria! It took me a while to really connect with the story but once I did I was sucked right into it and I am looking forward to the next book
7.  Everneath by Brodi Ashton

Such a flaming cover and an original story. And Cole, Cole, Cole… I'm getting distracted, sorry. Cole, Cole… Again! Everneat is a myth retelling I really liked and one of my most anticipated sequels of 2013.
8. What's left of me by Kat Zhang

Yeah, that's my fourth dystopic and one of the most recent I read. The idea is simply amazing: two minds sharing the same body and it has been carried out magnificently.
9. Time between us by Tamara Stone

Sweet, sweet and so moving. I love time-travel related stories and this one was definitely among my favorite this year.
10. Article 5 by Kristen Simmons

Fifth (and last, I promise), dystopic of my list, Article 5 has been a good discover. Not my favourite book and there are still a few things I felt were missing, but I have high hopes for the sequel. 


5 comments:

  1. Storia catastrofica di te e di me ....che dire mi è rimasto nel cuore,dlce,ironico,amaro come un ricordo che stenta a ritornare!!!
    Never sky....ancora ne porto i segni tra gli ormoni e neuroni del Perry effect ;)

    ReplyDelete
  2. Anch'io ho amato Storia Catastrofica di te e me, Pushing The Limits, Under The Never Sky e Starters!Gli altri invece li ho tutti in wishlist =)

    ReplyDelete
  3. Great list! There are so many awesome dytopians out there I'm not surprised a lot made your list.

    My Top Ten is here if you'd like a look :)

    ReplyDelete
  4. Dystopia is so awesome!! Loved Article 5 and Under the never sky!! :) :) Great list! ;)

    ReplyDelete
  5. When I started reading the post, I didn't scroll down so I tried to figure out what you said using my very bad Latin skills from eleventh grade to see if there were any words that sounded familiar. OMG. XD

    Pushing the Limits is the only debut I have read this year, I think, but it was awesome. Need to check out the other titles. Several of them were on my TBR already, but alas, I'm kind of hesitant when it comes to debuts.. :/

    Happy Holidays,

    Patricia

    ReplyDelete