Friday, January 25, 2013

Feature & Follow #4



Partecipo di nuovo a questo Follow Hop, ospitato da Parajunkee e Alison Can Read, perché è un ottimo modo per incontrare nuovi blogger e fare amicizie libresche! 

Domanda di questa settimana? Qual è l'ultimo libro che vi ha tenuto sveglie tutta la notte per leggerlo?

Terribile, terribile domanda! Il punto è che io rimango sveglia quasi tutte le notti pur di leggere un libro.  Mi potete trovare a girovagare per casa durante la giornata abbracciata a un libro o in giro per la città con il mio Kindle. E la notte... ah, la notte è il mio momento. Mi rannicchio nel mio letto, tra mille cuscini, e mi dedico al piacere della lettura. 

Questa settimana sono rimasta sveglia per Touching the Surface di Kimberly Sabatini (di cui troverete presto una recensione). Una storia davvero originale che mi è piaciuta molto. E questa notte ho passato ore immersa nel meraviglioso mondo creato da Victoria Schwab in The Archived. Questo libro mi sta uccidendo nella sua bellezza. 

Devo dire che questo 2013 mi sta già tenendo sveglia con tantissimi bei titoli! E voi? Qual è l'ultimo libro che vi ha fatto perdere la cognizione del tempo? 





Last week I had so much fun discoverin new blogs through this Follow Hop, hosted by the fabulous Parajunkee and Alison Can Read (I strongly suggest you visit their wonderful blogs) that I am going to do it again because it's a great way to meet new bloggers and make awesome bookish friendships!

This week's question is... what is the last book that kept you up late into the night just to finish it? 

Wow, great and hard question. I actually stay up almost all nights to read. That's my moment, my favourite part of the day, sneaking into bed with a cup of tea, surrounded by pillows and let my imagination fall into a wonderful story. I can be seen carrying a book around everywhere, around my house or when I happen to be in town... but nights are mine. Nights are for books. 

This week I've been kept up late... very, very late by Touching the Surface by Kimberly Sabatini (review soon to come, so stay tuned). It's an original and moving novel I enjoyed a lot. And tonight I've been up till... no, not going to say the hour, but let's say that The Archived by Victoria Schwab is responsible for my lack of sleep. It was THAT good. *hugs book*  

And what about you? Share your titles!

13 comments:

  1. Touching the Surface has a great cover!
    Thanks for stopping by my post :)

    New GFC follower (Lu)

    Sugar & Snark

    ReplyDelete
  2. Non hai idea della curiosità che mi hai messo addosso con tutte le tue lodi a "The Archived"!:) Non vedo l'ora di leggere la recensione a questo punto...:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Franciiii, sono troppo felice per questo libro, che ci posso fare? Devo ponderare la recensione perché attualmente sarebbe tutta piena di <3 <3 <3

      Delete
    2. Ahahahaha, lo vedo! Esprimi entusiasmo a gogò!:)))

      Delete
  3. I've seen Archived over at NetGalley, maybe I should go request it! New follower.

    My FF

    ReplyDelete
    Replies
    1. The first nine chapters are on NG and you are automatically auto-approved, so YES, go request it. It's so worth it

      Delete
  4. Wow, mi piace il blog sia in italiano che inglese! Io ho provato ad averne due ma ho già quasi abbandonato quello inglese xD

    :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh, ho visitato il tuo blog? Mannaggia, se non l'ho fatto rimedierò assolutamente nel weekend! E sì, la mia è un po' una pazzia, ma leggendo tantissimo in inglese... ci voleva proprio ;)

      Delete
  5. I want to read both of those books.. I have them just haven't gotten around to reading them...
    Glad you liked them!
    Here's my FF.

    ReplyDelete
  6. Can't wait to read the Archived. Touching the Surface looks intriguing too. :D New follower via GFC. My FF is at LKHill or Musings on Fantasia. Happy Friday! ;D

    ReplyDelete
  7. I have both of those books, and I have not read them yet! I should. Goodness, I need to catch up on reading. GFC follower!

    My FF Post

    ReplyDelete
  8. I've heard such great things about Touching the Surface.
    New follower via GFC

    Here is my FF

    ReplyDelete